Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spór we Wspólnocie Mieszkaniowej na ul. Kopernika w Chełmnie. Poszło o montaż wodomierza

Monika Smól
Monika Smól
Jeden z lokatorów bloku przy Kopernika 6 w Chełmnie (Wspólnota Mieszkaniowa) nie  chce zgodzić się z tym, że mimo wynajęcia firmy do wymiany wodomierzy, ma dopłacać monterom z własnej kieszeni
Jeden z lokatorów bloku przy Kopernika 6 w Chełmnie (Wspólnota Mieszkaniowa) nie chce zgodzić się z tym, że mimo wynajęcia firmy do wymiany wodomierzy, ma dopłacać monterom z własnej kieszeni Rafał Przybylski
Wspólnota Mieszkaniowa bloku ul. Kopernika 6 w Chełmnie podjęła decyzję o wymianie wodomierzy. - Całość miała zostać zrobiona za pieniądze wspólnoty. A teraz wynajęci monterzy chcą ode mnie i jeszcze kilku osób dodatkowe pieniądze. Ktoś chce mnie oszukać? - mówi Czytelnik. - To nie naciągacze, mieszkaniec musi zapłacić - mówi Stanisław Jaremkowski z OJAR-u, administrator.

W bloku przy Kopernika 6 wymieniane były wodomierze. Taką uchwałę podjęła Wspólnota Mieszkaniowa.

- Demontaż i montaż nowych liczników na wodomierze miała wykonać wynajęta firma, za pieniądze Wspólnoty Mieszkaniowej - mówi Czytelnik. - Zgodziliśmy się na to. Przyszli pracownicy wynajętej firmy, którzy chcieli ode mnie i kilku innych osób wyłudzić dodatkową opłatę. Powiedzieli, że czegoś brakuje - jakiegoś elementu - i mam dołożyć 100 złotych, a oni mi wystawią rachunek. Niektórzy z bloku mieli podobne sytuacje, ale już zapłacili i milczą. Ja nie zapłaciłem. Przecież ta firma dostaje wynagrodzenie za zlecenie.

Chełmnianin udał się do rzecznika praw konsumentów.

- Ten przyznał, że jeżeli był dłuższy czas pracy monterów, czy jakiś element trzeba było dołożyć to rachunek powinien zostać wystawiony - ale nie mi indywidualnie, tylko zlecającemu - dodaje mieszkaniec bloku przy Kopernika 6 w Chełmnie. - Według mnie jest wielki bałagan w całej Wspólnocie Mieszkaniowej. Jeden uważa się za zarządcę, a powinny być trzy osoby w zarządzie: prezes i dwóch członków. A administruje chełmiński Zakład Usług Administracyjnych OJAR.

W ZUS OJAR twierdzą, że wykonanie uchwały Wspólnoty Mieszkaniowej przebiega prawidłowo. I że jest granica odpowiedzialności - od wodomierza do mieszkania, za którą odpowiada właściciel mieszkania.

- Zrealizowaliśmy uchwałę podjętą przez Wspólnotę Mieszkaniową o wymianie wodomierzy - mówi Stanisław Jaremkowski, prezes ZUA OJAR w Chełmnie. - Zrobione to zostało na koszt Wspólnoty. Są jednak granice instalacji wodno-kanalizacyjnej i np. taką granicą jest wodomierz do mieszkania. Naprawa instalacji od niego do mieszkania leży po stronie właściciela lokalu. Przy demontażu starego uległy uszkodzeniu śrubki, nie nadawał się do ponownego założenia - powstały koszt jest po stronie właściciela. W bloku, w którym jest 75 lokali, były takie trzy przypadki. Ta firma, której zleciliśmy prace, nie chce nikogo naciągnąć ani oszukać. Wystawi fakturę na Wspólnotę i będzie dochodzić swego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Czy warto kupować dzisiaj mieszkanie?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chelmno.naszemiasto.pl Nasze Miasto